Remek irodai ebéd vagy uzsonna alternatíva

posted in: Cikkek | 0

Hoztunk Nektek egy remek irodai ebéd vagy uzsonna alternatívát, pár hasznos kiegészítő információval, hangolódva az év első előadására, melyet inzulinrezisztencia témában rendezünk.
A recept könnyen és gyorsan elkészíthető, számomra ez a “szendvics” alternatíva:

Sushi “szendvics”: hűtött rizs, avokádóval és halkrémmel, algalapba tekerve.
Halkrém a vacsorából megmaradt halból készült, olívaolajjal, mustárral, citromlével, sóval kevertem össze.

A hűtött rizs rezisztens keményítőtartalma miatt inzulinrezisztencia esetében is remek alternatíva szénhidrát-bevitel kapcsán, hisz amikor a főtt keményítőt lehűtjük, mint pl. a képen latható rizs, megváltozik a keményítőtartalma, növekszik benne a rezisztens keményítők aránya. Így megnövekedett szelektív rosttartalom miatt a hűtött rizs alacsonyabb glikémiás választ vált ki, tehát mindez pozitívan hat vércukor-szintünkre. A hűtés során keletkezett szelektív rostok a vastagbél baktériumait is táplálják, ez lényeges eleme a progeszteron-anyagcserének is.
A rezisztens keményítőtartalom visszamelegítés hatására (50 fok felett) visszaalakul normál keményítővé. Ez nem azt jelenti, hogy a sima (azaz nem hűtött) főtt/párolt rizzsel bármi baj lenne.
Vércukor-szintünkre pozitív hatással bír, ha a keményítőket plusz zöldségekkel, egészséges zsírokkal, savanyúsággal fogyasztjuk, ezek együttes fogyasztása csökkenti a glikémiás terhelést.
Én ez előtt az “office” menü előtt fermentált cukkinit fogyasztottam, az avokádó és a halkrém egészséges zsírokat tartalmaz: avokádóban található omega_9 zsírsav, a halkrémben pedig omega_3 zsírsav, olívaolaj vagy paleolaj fogyasztását is javasoljuk egészséges zsír alternatívaként.

A képen látható 1-1 “szendvics” rizstartalma 100-100 gramm.
Nem célunk a folyamatos számolás, de szeretnénk szemléltetni ezt a mennyiséget, hisz a női szervezet különösen érzékeny a szénhidrátok bevitelére (mind a túl alacsonyra, mind a nem megfelelő forrásokra), különösen hormonális egyensúlyok szempontjából.
100 gramm főtt rizs (itt most nem hűtött rizsről van szó) átlag 27-29 gramm szénhidrátot tartalmaz (ebből kb. 1,5 gramm rost)
Sokszor hangsúlyozzuk, hogy semmilyen szempontból ne legyen hosszútávon pl. 140 gramm/nap alatt a keményítőbevitel (kivéve bizonyos speciális esetekben). Gyermekvállalási célok szempontjából 140-220 gramm napi szénhidrát-bevitel az ideális.

Rengeteg hasznos és komplex információval készülünk jövő heti inzulinrezisztencia előadásunkon is.
Még vasárnapig tudtok jelentkezni.
👉https://www.taplalkozasbeallitas.hu/inzulinrezisztencia-ko…/

Várunk titeket sok szeretettel.
Szép estét!